You can not record a song in this Beta version.

Please wait until the recording function is developed.

Log in
E-mail or PseudoPassword
I have forgotten my password...
Register
Pseudo
Password
Receive the newsletter
[Anti-spam] 3 + 4 = 
Any injurious purpose or any indecent picture will desctivate the account.
Color

Tapestry

Tony-b Machine 4

Documentation

PIANO KEYBOARD : Note

Change bass and lead notes at same time.
You can change bass note and lead note separately with two fingers :
keep a note pressed and change only the lead note with the other finger.

JOYPAD : Specials

Press the arrows one after the other to trigger a special sound

• Tornado Tremolo : ▲ ▲ ▲
  • Thunder Break   : ◀ ▼ ▶
  • Space Laser     : ◀ ◀ ▶
  • Free Fall       : ▼ ▼ ▼
  • Triplet Trip    : ▶ ▼ ◀
  • Game Genius      : ▲ ▲ ▼ ▼ ◀ ▶ ◀ ▶
  • Bach is Back    : ▲ ▶ ▲ ◀ ▲ ◀

GREEN LEDS : Loops

Press button to activate / desactivate loop.

RED LEDS : Hits

Play a sound once.

• Short press  : play sound on-beat
  • Long press   : play sound off-beat
  • Double press : play sound twice quickly

BLUE LEDS : Lead sound

Change lead sound.

• TUBE and GROWL are monodic sounds.
  • FUZZ and SHINE are polyphonic sounds.

PURPLE LEDS : Rhythm

Switch to a different rhythm for the bass or the lead.
The number of the rhythm is shown on the bottom screen.

ORANGE LEDS : Presets

Change all loops at same time.

• Short press : load preset
  • Long press  : save preset

F11 : Full Screen

Switch to full screen

Credits

Sounds, design and programmation by Anthony Bouchereau (as Tony-b). Mail : contact [at] tony-b [dot] org.
All rights reserved. Reproduction in whole or in part without written permission is prohibited.
IDDN.FR.001.310019.001.R.P.2009.000.31500

Versions

4.0.0 [20/06/2013]

• online !

4.0.1 [22/06/2013]

• correction click on "what is it ?"
  • normal interface for PC with touchscreen (not mobile interface)

4.0.2 [02/07/2013]

• adaptation / debug for Kongregate
  • show "Loading" page before the ads on mobile version

4.0.3 [06/07/2013]

• debug custom color
The author

Anthony Bouchereau (Tony-b) created the Tony-b Machine and the site tony-b.org in 2007. He continues to develop the site and three new machines over the years. Today web developer and musician in Umanis in the Quatuor Megamix he still devotes part of his time to develop the site.

Give a boost
History
Tony-b Machine 1.0 (november 2006)

Tony-b Machine 2.0 (february 2007)

Tony-b Machine 2.1 (june 2007)

Tony-b Machine 3.0 (august 2009)

Tony-b Machine 4.0 (june 2013)

Contact

contact [at] tony-b.org

Translations

• Français : Tony-b
  • English : Tony-b
  • Italiano : Brainpunk
  • Türk : Seyhan
  • Español : Christine

Hoster

Online SAS
BP 438
75366 PARIS CEDEX 08

Forum
Page :
Plainte !!! 2
Dark pop
ces qu'1 noeliste
5 years

C'est même pas vrai, je te connais même pas menteur, qui tu es Lucia pop c'est ça ? Tu as la même écriture qu'elle ! smiley chirol
5 years
Nasty-Rock

Bon sa suffi bande de modo à la con arreter de rabesser tout le monde si vous vous pencer les roie vous ête TRÈS LOIN d'en être vous de simple modérateur d'un site de musique pour jeune enfants de 10-15 ans alors arreter donc de vous la créé un peu pour une fois chaque fois que je traine sur un topic j'voi toujours un MODO entraine d'fair chier un simple Dj alors aller calmer vos ardeur ailleur créé vous un topic pour que vous faisiez les rois je sais pas mais ici se n'es pas l'endroi pour ! se n'est que INTERNET je vous trouve absolument bizzard de vous voir vous la créé par internet dans le fon vous ête des mec avvec les cheveux hiper long tout gras les dents croche plain de bontout et qui parle comme des geeks L.O.L non mais vous n'ête que de simple connard qui se la créé par internet si se serais dans la vrais vie sela ferais longtemp que on vous aurais mie a votre place avec votre bibron et votre bavette alors arreter d'fair chier le peuple et aller vous coucher même si il n'es pas tard A DSL les '' GAMER '' sa veille tout la nuit pour jouer au jeux video chui sur que plusieur d'entre vous jou à World of warcraft a journer longue entouka J'en aurais tellement a dir mais serieux vous me
D-É-C-O-U-R-A-G-E-Z
Merci bon soir CA FAIT DU BIEN SE DÉFOULER !!!!!!!

Tu vas te calmer ! les modos à la con ils te disent d'aller voir ailleurs si t'es pas content !

et puis je suis pas un mec aux cheveux gras et aux dents pourries, j'suis peut être pas miss monde mais on s'en fout , ça se trouve t'es moche toi aussi...

Tu vas donc calmer tes ardeurs, t'es jaloux ou quoi ? tu vas traiter de cons tous les gens qui ne sont pas d'accord avec toi ? On fait chier ? Mais toi alors ? Au lieu de nous insulter trouve un peu d'arguments ça vaudra mieux parce que ' cons moches avec des boutons partout qui jouent au jeux vidéo ' c'est un peu léger pour lancer des insultes pareilles.

Un peu de respect espèce de morveux! Fais le quart de ce que les modos ont fait pour vous sur le site et on se rappelle après ! Idiot.

Ma vie sociale se porte très bien je te remercie de t'en inquiéter, moi j'ai pas besoin de rager contre d'autres personnes pour exister. tu n'es absolument pas en mesure de juger le travail d'un modérateur, tout ce que j'ai à dire c'est que Tony ne nous a pas ( encore :P ) viré, qu'il nous connais assez bien et qu'il nous fait confiance.

maintenant si tu nous aime pas dégage, nous on va pas partir pour toi, je clos c'est un nid à problème ce topic, merci d'être passé et au revoir.
5 years
Page :
Tchat
Android app on Google Play