You can not record a song in this Beta version.

Please wait until the recording function is developed.

Log in
E-mail or PseudoPassword
I have forgotten my password...
Register
Pseudo
Password
Receive the newsletter
[Anti-spam] 1 + 5 = 
Any injurious purpose or any indecent picture will desctivate the account.
Color

Tapestry

Tony-b Machine 4

Documentation

PIANO KEYBOARD : Note

Change bass and lead notes at same time.
You can change bass note and lead note separately with two fingers :
keep a note pressed and change only the lead note with the other finger.

JOYPAD : Specials

Press the arrows one after the other to trigger a special sound

• Tornado Tremolo : ▲ ▲ ▲
  • Thunder Break   : ◀ ▼ ▶
  • Space Laser     : ◀ ◀ ▶
  • Free Fall       : ▼ ▼ ▼
  • Triplet Trip    : ▶ ▼ ◀
  • Game Genius      : ▲ ▲ ▼ ▼ ◀ ▶ ◀ ▶
  • Bach is Back    : ▲ ▶ ▲ ◀ ▲ ◀

GREEN LEDS : Loops

Press button to activate / desactivate loop.

RED LEDS : Hits

Play a sound once.

• Short press  : play sound on-beat
  • Long press   : play sound off-beat
  • Double press : play sound twice quickly

BLUE LEDS : Lead sound

Change lead sound.

• TUBE and GROWL are monodic sounds.
  • FUZZ and SHINE are polyphonic sounds.

PURPLE LEDS : Rhythm

Switch to a different rhythm for the bass or the lead.
The number of the rhythm is shown on the bottom screen.

ORANGE LEDS : Presets

Change all loops at same time.

• Short press : load preset
  • Long press  : save preset

F11 : Full Screen

Switch to full screen

Credits

Sounds, design and programmation by Anthony Bouchereau (as Tony-b). Mail : contact [at] tony-b [dot] org.
All rights reserved. Reproduction in whole or in part without written permission is prohibited.
IDDN.FR.001.310019.001.R.P.2009.000.31500

Versions

4.0.0 [20/06/2013]

• online !

4.0.1 [22/06/2013]

• correction click on "what is it ?"
  • normal interface for PC with touchscreen (not mobile interface)

4.0.2 [02/07/2013]

• adaptation / debug for Kongregate
  • show "Loading" page before the ads on mobile version

4.0.3 [06/07/2013]

• debug custom color
The author

Anthony Bouchereau (Tony-b) created the Tony-b Machine and the site tony-b.org in 2007. He continues to develop the site and three new machines over the years. Today web developer and musician in Umanis in the Quatuor Megamix he still devotes part of his time to develop the site.

Give a boost
History
Tony-b Machine 1.0 (november 2006)

Tony-b Machine 2.0 (february 2007)

Tony-b Machine 2.1 (june 2007)

Tony-b Machine 3.0 (august 2009)

Tony-b Machine 4.0 (june 2013)

Contact

contact [at] tony-b.org

Translations

• Français : Tony-b
  • English : Tony-b
  • Italiano : Brainpunk
  • Türk : Seyhan
  • Español : Christine

Hoster

Online SAS
BP 438
75366 PARIS CEDEX 08

Forum
Page :
Fraternité:

LINK

Serait-il possible de faire la paix sur se forum ???

-Pourquoi ne serait-il pas possible de parler sans trouver quelque chose a redire ?

-Les modérateurs font leur travaille même si ils ne vois pas tout,tout de suite.

-Il y aura surement encore quelque différents entre nous mais pourquoi ne pas stopper tout de suite ?

-Hymatrak je serais toujours la pour toi mais je serais d'avis qu'on arrête sa,en plus se n'est pas un exemple pour les autres habitants de la TBM de parler de ceci sur le tchat.

-Si vous voulez évitez sa

LINK

Faites ceci pour le bien de notre belle communauté.

Merci:

Skorpio...
6 years
Hatmatik
Tu as tout a fait raison... Mais je cite hymatrak :'je n'arreterais pas
6 years
Hymatrak
merci le coup de poignard Skorpio vous ete tous comme sa ici ? et bah putain !
6 years
DarkSmiLe
Oui c'est vrai
6 years

Il fait comme il veut,mais il peut quand même compter sur moi même si je dit que les modérateurs font leur travaille. smiley wink

-Hymatrak je suis avec personnes moi par rapport a se que tu crois mais je commence a en avoir plus que marre de cette guerre sur le forum.
6 years
Hymatrak
ok moi je ne veut pas de guerre je veux juste que la vérité soit et qu'un ménage suit fait smiley wink

+1 a la fraternité !
6 years

Tu crois que la justice sera rendu après avoir viré Nasty,Certain nouveaux recommencerons...
6 years
Nasty-Rock
Quoi ? Me virer ?
6 years
Hatmatik
euh..
6 years
Hymatrak
je pense qu'un grand ménage serait le bienvenue mais aller voir mon topic pour plus d'info
6 years
Nasty-Rock
Non ! Ce n'est pas à toi de décider ça !

Tony a élu des modérateurs en qui il avait confiance , et a qui il voulais confier des pouvoirs pour modérer ce site , et c'est pas pour en changer quand un dj en a marre !

T'as vu ça ou qu'on faisais tourner les modos ? o.O
6 years
dj-Phoenix
... smiley sad a quoi ca sert tous ca ?

je voit pas en quoi ca va changer
6 years
Hymatrak
bah vu ta réaction je pense que cela serai bien !
6 years
Nasty-Rock
Tu me dis ça parce que tu m'aimes pas c'est tout =_=

T'es pas obliger de t'en prendre a tous les modos en disant qu'il faut les virer , il font du bon travail !
6 years
saLade.X
Hymatrak !
Dit le tout de suite c'est pas pour le bien du forum que tu veux ça.
Mais c'est surtout pour toi. Tu veux être modérateur c'est logique. Mais comme Tony rabâche sans cesse qu'il y a assez de modérateurs tu essaye tout simplement de faire virer Nasty pour lui prendre sa place.

Mais franchement tu le mérite pas.
6 years
Dj alchemist
+ 1 for salade .X
6 years

Moi je dit que sa servirais strictement a rien de renvoyer Nasty-Rock...
6 years
Hymatrak
ALLER TOUS VOUS FAIRE FOUTRE ! smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry smiley angry
6 years

Bon hymatrak tu m'enquiquine !,sa te ferais plaisir quelle soit r'envoyée juste pour ton simple plaisir ??? smiley angry

Censuré par Nasty-Rock : Il est énervant mais on reste poli smiley wink
6 years
Nasty-Rock
Mais ARRETE de t'acharner sur moi !!!

Je ne suis pas un mauvais modo , mais en fait
ce qui te dérange c'est que je sois modo tout court et PAS TOI !

Là tu viens de perdre tes chances minimes de devenir modo un jour
et t'as gagné un ban jusqu'au retour de Tony !
6 years
Page :
Tchat
Android app on Google Play